Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday, July 24, 2010

Minggu Orientasi

Assalamualaikum wbt

Wah dah lamenyer tak update blog,since 11 Julai 2010.Okeh kali ni aku nak cite pasal aktiviti-aktiviti sepanjang dua minggu.Dari 12-18 Julai 2010 adalah minggu orientasi untuk pelajar-pelajar baru.Macam kat IPT-IPT lain la jugak,seminggu mesti ada sesi orientasi untuk mendedahkan pelajar-pelajar baru dengan suasana-suasana kampus.Kena tau mane satu,Multipurpose Hall(MPH),Exam Hall,Lab,Library,pejabat,toilet dan tempat-tempat lain.Lepas tu,nak kenalkan pelajar-pelajar dengan Dekan,Pensyarah,Exco-exco dan kakitangan-kakitangan yang lain.16-18 Julai sesi orientasi kiteorang dijalankan di Teluk Dalam Resort.Best weyh!Aku ingatkan deme kelentong tido kat resort.Selalunyer minggu orientasi ni student baru asyik kene ragging jer.Aku ingat lagi ada satu jiran aku ni dia masuk kolej islam mane tah,pastu tengah malam-malam senior paksa diorang turun tido kat tengah padang,dah la hujan.Haish kesian.Apa yang aku nampak kat kampus aku ni senior-senior ok jer,tak jumpa pulak yang kaki buli.Maybe sebab dah matang kot,dah pandai fikir yang mana baik yang mana buruk.


Masa orientasi kat Teluk Dalam Resort tu ada dua aktiviti yang boleh dianggap menarik bagi aku.Game Blind Treasure Hunt.Dah name game nyer pun blind sah-sah lar semua player kena tutup mata kan.Game tu macam ni,dalam setiap group kena beratur ikut group masing-masing.Tapi sebelum game tu bermula leader kena sorokkan barang(yg dianggap barang berharga tuk sesuatu group).Lepastu kitorang kena cari balik barang-barang tu,tanpa terpisah dgn ahli group sendiri.Mesti korang tak faham kan?Haha,buat-buat paham je eh.Ada la satu minah ni datang dari group lain dia ni kira nyer macam trouble maker la untuk pisahkan kitorang,aku rasa indian girl kot,sebab aku dengar suara dia.Tah macam mana dia nak tarik,aku nak pisahkan dari group aku pastu aku terpegang tangan dia,then aku tarik bulu tangan dia.Haha padan muka ko!http://www.emoticonizer.comTerjerit-jerit minah tu.Letih wo game ni kita kena tau yang mane satu ahli group kite.Dalam game ni communication skill tu penting sangat.Ade jugak aku dengar-dengar ada group yang nak terjatuh kolam.Kalau jatuh sah-sah lencun la kome.

Okeh sambung Part 2 nanti eh.Bye,adios..

www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...